Bu Blogda Ara

09 Kasım 2013

Saçaklı (Sakallı) Poğaça

Herkese iyi cumartesi günleri diliyorum öncelikle. Bazılarımız çalışıyor bazılarımız ise evde dinleniyor. Ne olursa olsun bugünden keyif almamız lazım. Sabah olan dersimden çıkıp hemen eve gelip yarın için Eren Hocamın istediği Sakallı Poğacaları yapmaya başladım. Birçok tarife baktım ama malesef unum bittiği için içine buğday kepeği de ilave etmek durumunda kaldım. Hamuruna bakıldığı zaman genellikle herkes aynı şekilde yapmış. Bazıları süt bazıları yoğurt koyarken bazıları yağlı bazıları yağsız yapmış. Işte benim denediğim poğaçalar....



Yapılışı;

*2 bardak süt, biraz tuz, vanilin (damla sakızlı),mahlep koyduktan sonra maya yerine karbonat koyup yavaş yavaş un koymaya başladım. Yumuşak ile sert arasında bir hamur elde ettikten sonra küçük küçük yuvarlayıp pişirdim.

*İçi içinde birçok peyniri karıştırdım. (diyet,tulum,süzme,tuzsuz :)) Daha sonra maydanoz,susam,çörek,kırmızı biber,kaşar peyniri (diyet) batırarak servis tabağıma aldım. 

Kendime göre hafif birşeyler yapmaya çalıştım. Dilerim beğenirsiniz. İyi cumartesiler...


Hiç yorum yok: