Bu Blogda Ara

06 Ekim 2014

Fıstık Ezmesi & Spor

                                                      
''Resmin orjinali ve daha çok bilgi için; (  http://instagram.com/cerenbaran89   /  http://instagram.com/p/t0LyNEMcMk/?modal=true )

Herkese merhabalar...

Güzel bir pazartesi ve bayram geçiriyorsunuzdur umarım. Bazıları aile ziyaretlerinde bazıları evde dinlenmede bazıları ise dönüş yolunda. Nerede olursanız olun; güzelce dinlenmeye bakın. Çünkü çarşamba günü birçok insan için zor olacak. Erken kalkmak, işe dönmek, bitmemiş dosyalara bakmak... Bugünümün bir bölümünü spor yaparak geçirdim. Yaptığım sporu, öncesinde ve sonrasında ne yediğimi sizlerde paylaşmak istiyorum.

  • Spor olarak; Ballet Workout yaptım. 1 saatlik bale hareketleri ile pilates yapıyorsunuz. Müjdat Gezen Bale sınıfımı çok seviyorum. Aldığım eğitimden sonra da bale hareketleri yapmaya devam ettim. Bu vidyoyu bulunca çok sevindim. 1 saatlik bir vidyo ama ben 25 dakika yapıp, daha sonrasında yürüyüş yaptım. (45 dakika ve 5 dakika esneme hareketleri)
  • Öncesinde; 1 yemek kaşığı fıstık ezmesi ve 15 tane fındık yedim.
  • Sonrasında; 1 bardak yağsız süt içtim. (Spordan sonra süt içmek yağ yakmasına sebep oluyormuş.)
  • Fıstık Ezmesinin faydalarına gelince:
  1. Yer Fıstığı Ezmesi, içerdiği proteinin yanında tekli doymamış yağ bakımından son derece zengindir ve kalp hastalığı riskini azalttığı gibi yağ olarak depolanma ihtimalini de azaltır.
  2. Fıstık ezmesi, kas olarak kilo aldırmak suretiyle kilo alma dönemlerinde ve düşük karbonhidratlı kilo kaybı dönemlerinde büyük rol oynar.
  3. Enerji kaybını engeller. Daha uzun süre enerji verimi sağlar. Karbonhidratlara ise kalorik anlamda destek olur ve insülin seviyesini arttırmaz.
  4. Fıstık ezmesini, yatmadan önce, proteinle birlikte tüketerek içerdiği iyi yağlarla sindirimi yavaşlatıp kas kaybını engelleyen bir besin haline getirebilirsiniz. (Cumhuriyet Gazetesi)