Bu Blogda Ara

13 Ekim 2014

Piramit Pasta





Bugün size hafif bir tarif vereceğim. Adı; Piramit Pasta. Birçoğumuz için çok sevilen bir tatlıdır. Eskiden beri varolan bir tarif. Ama ben içerisinde yağ olmadan yapmayı denedim. Sonucu ise mükemmel oldu. Yiyenler içerisinde yağ olmadığını anlamadılar bile. Hatta yağ olmadan nasıl tuttu diye sordular. Eski tarifleri değiştirerek kendime göre uyarlamayı seviyorum. Bu tarifi bir dergi de görmüştüm. Yani orjinali benim değil. Sadece kendime göre birkaç şeyi değiştirdim.

Benim yapmaya çalıştığım şey ile ilgili olduğu için; ''Sofra'' dergisinde gördüğüm röportajın bir kısmını yazıcam.

Cote d'Azur Pastacılar Birliği Başkanlığı'nı yürüten ve uluslararası büyük şirketlere danışmanlık yapan Pasta Şefi Christophe Niel, yaklaşık 12 yıldır Özsüt'ün pasta danışmanı. (Neslihan Demir)

''Pastacılıkta yeni trend: Şekeri azaltmak''


  • Son yılların trendi kesinlikle 'şekeri azaltmak'. Bunun dışında klasik pastalara dönüş var. Çocukluğumuzdaki tatları arıyoruz bugünlü pastalarda. Geleneksel tatların modernize edilmesi ön planda. Bonbon şekerlemelerin bugünlerde tekrar pastalara dönmesi de buna en güzel örneklerden biri.
  • Her şeyden önce pastanın olmazsa olmazı; reçeteye sadık kalmak. Pastacılık kesindir, reçete üzerinde oynanamaz. Reçetenin tek bir bileşeninin dahi değişmesi, tadı tamamen değiştirir. Pastacılık bir sanat ve tutku fakat iyi bir pastacı olmanın anahtarı, reçete sadakati
(Bu yüzden bende birçok denemeden sonra belli bir reçete elde edip ondan çıkmamaya çalışıyorum. Börek, kiş içerikleri hariç...)


Piramit Pasta
  • 2 paket bisküvi, 2 yemek kaşığı kakao, 2 yemek kaşığı pudra şekeri, 2 bardak süt :)