Bu Blogda Ara

19 Şubat 2015

Günün Yemeği: Terbiyeli Sulu Köfte



  Merhabalar,
  
  Yavaş yavaş karlar erimeye başlıyor. Bu sene kara doydum. Çünkü karın karşısında oturup, sıcak bir şeyler içmeyi çok seviyorum. Fakat dışarıda olanlar için de üzülüyorum. Trafik, ulaşım, yürümek... İnsanların bu havada hangi şartlarda işe gidip geldiklerini ailemden biliyorum. Herkese kolay gelsin. 

  Evde olduğumdan dolayı daha önce denemeye çalıştığım fakat istediğim gibi olmadığı için bir daha denemek istediğim bir yemeği yapmak istedim: Terbiyeli köfte. Ilk sos yaptığımda yumurtaların pişmemesini sağlayıp, pürüzsüz bir şekilde yemeğe döktüğümde; annemden büyük bir aferin almıştım. Bu sefer biraz daha ekşili yapmak istedim. Beğendiğim bir tarifin içeriğini kendime göre değiştirerek bir daha yaptım.

Terbiyeli Sulu Kofte

Malzemeler:
• Yarim kg kiyma-1 sogan-1 havuc-1 kereviz (2 patates koydum)-Yarim demet maydanoz
• Yarim su bardagi pirinc-3 su bardagi su
• 1 limon (2 küçük limon kullandım.) -1 yumurta sarisi
• 15 gram tereyağ (koymadım)
• Tuz-karabiber

Yapilisi:
• Kiymayi bir kaba alip rendelenmis sogani, pirinci, maydanozu, tuz ve karabiber ekleyerek yogurun. 
• Kucuk parcalar koparik yuvarlayin ve unlanmis tepsiye dizin.
• Suyu tencereye alip tuz ekleyerek, kaynatin. Kofteleri, kup dogradiginiz kerevizi ve havucu ilave edio orta ateste 20 dakika pisirin.
• Bir kasede yumurta sarisiyla limon suyunu cirpin. Yemegin suyundan 1-2 kasik dolusu ekleyip karistirarak sulandirin. 
• Hazirladiginiz terbiyeyi yavasca tencereye ilave ederek yemegi ocaktan alin

Hiç yorum yok: