Bu Blogda Ara

07 Nisan 2015

Ali Nazik


  Herkese merhabalar,


  Uzun zamandır denemeyi istediğim bir yemekti; Ali Nazik. Dışarıda deneme şansım olmadığı için deneyen birisi olan annem ile yapmak istedim. Daha sonra çoğunlukla izledim ve öğrenmeye çalıştım. Değişik versiyonlarla servis etmem mümkün. İnsanın yaratıcılığına bağlı biraz. 

  Ali Nazik normalde; yoğurtlu patlıcan sos ile servis edilirmiş. Yoğurtlu patlıcan sos,  üzerinde kıyma ve domates-biber. Ama bazen patlıcan sos, yoğurt ve köfte şeklinde de hazırlanabilir. Bizim servis edilişimiz ise patlıcan sos, ev yapımı yoğurt, köfte, üzerine domates sos. Ben çok beğendim. Patlıcan olan her yemeği severim zaten. Size orjinal tarifi yazıcam. Dilerim beğenirseniz. Ellerinize sağlık şimdiden 

  MALZEMELER
  • 1 kg patlıcan (4-5 patlıcan kullandım)
  • 900 gr orta yağlı kıyma (500 gram kıyma kullandım)
  • 50 ml süzme yoğurt (ev yapımı yoğurt kullandım.) 
  • 4 diş sarımsak (koymadım)
  • 30 gr tereyağı (koymadım)
  • Tuz, karabiber, kırmızı pul biber
  HAZIRLANIŞI
  1. Patlıcanları közde yumuşayıncayana kadar pişirin.
  2. Pişirdiğinimiz patlıcanları kesme tahtasında kıyın. Ezilmiş sarımsaklara patlıcan ve süzem yoğurdu ekleyip karıştırın.
  3. Kıymayı tavaya alıp kavurun. Pul biber, tuz ve karabiber ekleyip karıştırın.
  4. Yoğurtlu patlıcanı servis tabağına alın ve üzerine kıymalı harcı yayıp kıyılmış maydanoz serpin.
  5. Yanında lavaş ekmeğiyle servis yapın.
Afiyet olsun...


* Özel günleriniz için pasta, kurabiye, hamurişi siparişleriniz için iletişime geçebilirsiniz. Ayrıca daha fazla bilgi için; facebook ve instagram adreslerimi ziyaret edebilirsiniz. (makbusunevi@gmail.com)

Hiç yorum yok: