Bu Blogda Ara

20 Nisan 2015

İspanyola Tavuk



   Herkese merhabalar,

   Bizim evimizde genellikle 2 gün bakliyat, 1-2 gün balık, 2 gün tavuk, 2 gün sebze, iki haftada bir ise et yeniliyor. Benim favorim; bakliyat yemekleri, özellikle mercimek :) Bakliyattan sonra tavuk yemeyi seviyorum. Tariflerimin arasında baharatlı ve sebzeli tavuk tarifi buldum. Körili, bol sebzeli fırında pişmiş çıtır çıtır bir tavuk yemeği; İspanyola Tavuk. Onayımı alıp, defterime girdikten sonra sizinle de paylaşmak istedim. Yaparken dilediğiniz baharatı ve sebzeyi koyabilirsiniz. Tarifleri değiştirerek yapmayı çok seviyorum. Size de öneririm. Hiç korkmayın :) bambaşka lezzetler yaratabilirsiniz.

   Malzemeler

  • 6 kişilik
  • 6 parça kemiksiz tavuk budu
  • 3 adet patates
  • 2 adet soğan
  • 2 su bardağı mantar
  • 1 çorba kaşığı margarin
  • 1 tatlı kaşığı köri
  • Yeterince tuz

   Hazırlanışı

  1. Margarini tencereye alıp eritin. Mantarları irice doğrayıp yağın içine atın. Karıştırarak yumuşayana kadar pişirin. 
  2. Patatesleri küp küp doğrayın. Mantarların yanına ilave edin. 
  3. Soğanı yemeklik doğrayıp, tuzla birlikte tencereye koyup kavurun.
  4.  Tavukları parmak uzunluğunda doğrayın. Biraz karıştırdıktan sonra 1 tatlı kaşığı köri serpin. Tencerenin kapağını kapatın. 
  5. 10 dakika daha pişirdikten sonra kapağını açıp, malzemeleri karıştırın. 
  6. Suyunu çektiği zaman tencerenin altını kapatın.
   Dediğim gibi tarifleri azıcık da olsa değiştirmeye çalışıyorum. Normalde tencerede pişiyor ama ben fırında pişirmeyi tercih ettim. Daha çıtır ve leziz oldu. Ama diğer türlüsünü de deneyeceğim. Yorumlarınızı bekliyorum.

 Afiyet Olsun.. <3


* Özel günleriniz için pasta, kurabiye, hamurişi siparişleriniz için iletişime geçebilirsiniz. Ayrıca daha fazla bilgi için; facebook ve instagram adreslerimi ziyaret edebilirsiniz. (makbusunevi@gmail.com)

Hiç yorum yok: