Bu Blogda Ara

25 Temmuz 2015

Meyveli Soğuk Çay

                                             


    Herkese merhabalar,

   Güzel ve sıcak bir cumartesi gününde uzun süredir yapmak istediğim iki şey için mutfağa girdim; beklettiğim dergilerim ve süpriz bir hamurişi :) Akademi'den beri yapmadığım için nasıl bir sonuç alacağımı bilmiyorum fakat denemeye değerdi. Dilerim umduğum tadı yakalayabilirim. 

   Dergiler demişken; yemek dergileri okumayı seviyorsanız size önerebileceğim iki dergi mevcut: Lezzet ve Sofra. Oktay Usta'nın dergisinde bol tarifler var fakat benim damağıma uygun olmadığı için nadiren alıyorum. Lezzet ve Sofra her bakımından iki güzel dergi. Diğer yemek dergilerini de arada okuyorum. Başka bir önerim olduğumda paylaşmaktan mutluluk duyarım. Aynı şekilde sizinde öneriniz varsa beklerim. 

  Bu işlerin, denemelerin, heyecanların yanında soğuk bir içecek ferahlamak, kan şekerimi düzenlemek adına çok iyi geldi. Değişik tarifler deniyorum. Genellikle yeşil çayi, elma, limon, tarçın  koymayı seviyorum fakat bu sefer siyah çaydan yaptım. Dilerim sizde seversiniz.

  Malzemeler
  • 2 siyah poşet çay
  • 3 su bardağı kaynamış su
  • 1 limon
  • 1/3 su bardağı toz şeker (kullanmadım.)
    2 su bardağı karşışık meyve suyu (sadece bişne suyuda kullanabilirsiniz.) (yarım su bardağından az kullandım.)
 Servis İçin
  • Buz
 Hazırlanışı
  1. Çaydanlık ya da sürahnin içine poşey çayı kaynar suyla birlikte koyun ve 5 dakika demlenmeye bırakın.
  2. Lİmonu yarım ay şekilnde doğrayın.
  3. Demlenen çayınızın içinden poşetleri çıkartın. Şekeri ekleyin ve karıştırarak şekerin erimesini sağlayın.
  4. Meyve suyunu ve meyveleri ekleyip iki saat buzdolabında bekketin.
  5. Servis edeceğiniz bardaklara önce buz sonra soğuk çayı koyup servis yapın. 


Hiç yorum yok: