Bu Blogda Ara

06 Temmuz 2015

Peynirli Sucuklu Cupcake

                                               

   Herkese merhabalar,

   Uzun bir aradan sonra mutfağıma, evime ve tariflerime geri döndüm. Uzun ama bir o kadar güzel yolculuğumun ardından davet edildiğim ilk Pazar kahvaltısı için ''Sucuklu Peynirli Cupcake'' ler yaptım. 

   Sabahın 08.00'inde gözümden uyku akarken ; iç güdüsel olarak mutfağa doğru yol aldığımı farkettim. Tarif defterimin tuzlu bölümünden bir tarif çıkardım ve okumaya başladım. Ama sadece okudum; nasıl, hangi malzemelerme, hangi ölçüde yaptığımı hiç hatırlamıyorum :) Fırına verip bir kaç dakika sonra nefis sucuk kokusnu almaya başlayınca kendime geldim diyebilirim. Sonuç mu? Aldığım güzel yorumlar sonucunda bu işte ''göz kararı'' seviyesine gelmeye başladığımı düşünerek küçük çapta sevinç çığlıkları attım içimden. 

  Gelelim bu lezzetli cupcakelerin tarifine. Dediğim gibi kendime göre değişiklikler yaparak pişirdim fakat size gerçek tarifi yazacağım. Günün her öğünü yiyebileceğiniz doyurucu bir atıştırmalık. 

 Malzemeler
  • 1 su bardağı küp doğranmış sucuk
  • 1 su bardağı küp doğranmış kaşar peyniri
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1 su bardağı yoğurt 
  • 1 su bardağı süt
  • 2 su bardağı un, 1 çay kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • Bir tutam kekik
  • Peynir kreması için;
  • 250 gram krem peynir
  • Bir tutam tuz.
  • Süslemek için: Kekik ve sucuk
 Yapılışı
  1. Derin bir kapta yumurta, zeytinyağı, yoğurt ve sütü çırpın. 
  2. Un, tuz ve kabartma tozunu eleyerek ilave edip karıştırın.
  3. Sucuk, kaşar peyniri ve kekiği de ekleyip tekrar karıştırın.
  4. Karışımı kağıt kek kalıplarının yarısı dolacak şekilde paylaştırın. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında kontrol ederek pişirin. (pişip pişmediğini anlamak için kürdan batırın, kürdan temiz çıkıyorsa pişmiş demektir. ) 
  5. Peynir kreması için krem peynir bir tutam tuz ile çırpın. 
  6. Sıkma torbasına doldurun ve cupcake'lerin üzerine sıkın. Kekik ve sucuk ile süsleyin. 

 Şef'den Notlar:
* Daha hafif olsun isterseniz; diyet ürünleri tercih edebilirsiniz. 
* Sucuk yerine sosis kullanabilirsiniz.
* Karabiber, köri gibi değişik baharatlar kullanarak cupcake'lerinizi damak zevkinize göre tatlandırabilirsiniz. 

Hiç yorum yok: