Bu Blogda Ara

30 Ekim 2015

Cumhuriyet Coşkusu ve Brownie




  Herkese merhabalar,

  Geç kalınmış bir yazı ama bu çoşku hiç geçmeyeceği için yayınlamaktan mutluluk duyuyorum. Geçtiğimiz 29 Ekim; güzel, umutlu, heyecanlı yaşadık. Kötü, zor zamanlar geçiyoruz ama az da olsa bir umudum var. Vatanım için herşeyin hayırlısı olmasını diliyorum. Bu günlerde Atatürk'ün değerini daha çok anlıyorum. Hakkında daha çok şeyler okuyarak, tanımaya çalışıyorum. Bize 29 Ekim'i vermeseydi ne olacaktı diye düşünüyorum. İyi ki varmış... :) 

  Cumhuriyet çoşkusunu güzel bir kahvaltı ve tatlı ile kutladık. Brownie herkes tarafından sevilen ve istenilen bir tatlı. Fakat araştırma yaparken ''Islak Kek'' tarifleri ile karşılaştım. Brownie biraz daha yoğun çikolatalı ve yağlı iken ıslak kek tamamen ayrı bir şey aslında. Fakat ikisi birleştirilerek güzel bir tarif de elde edebilirsiniz.

   Tarifi vidyolardan birisinde buldum. Elimde olan malzemelerle farklı bir tatlı yaptım ama orjinalini yazıyorum. Dilerim beğenirsiniz. 

Malzemeler
  • 80 gram çikolata
  • 200 gram krema
  • 2 yumurta
  • 1 bardak şeker
  • 100 gram tereyağı
  • 100 gram sıvıyağ
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket vanila
  • 1 su bardağı ceviz
Yapılışı
  1. Bir tencerede krema ve çikolatayı eritin ve soğumaya bırakın.
  2. Ayrı kapta 2 yumurta ve şekeri karıştırın, iyice köpürtün.
  3. Geri kalan malzemeleri sıvı ve kuru şeklinde koyun, spatula ile karıştırın.
  4. En son çikolata sosunu koyun. 
  5. 160 dereceli fırında pişirin. 

   Ben yaparken elimde var olan hazır çikolata sosunu kullandım. Ayrıca kakao koydum. Evinizde kalan malzemelerle güzel bir tatlı hazırlayabilirsiniz. 

   Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: