Bu Blogda Ara

28 Ekim 2015

Çikolatalı Cheesecake


   Herkese merhabalar,

   Haftaya güzel bir başlangıç yaparak tatlı başlamak istedim. Aslında Pazar günü yaptım. Malım GS-FB derbisi vardı. Benim için tatlı-çekişmeli bir gündü. Bir tarafımfa Fenerbahçeli nişalım diğer tarafımda fanatik Galatasaraylı babam.. Hal böyle olup birlikte izleme kararı alınca bende tatlı bir şeyler yapmak istedim. Ailenin geneli cheesecake sevdiği için bende zevkle yaptım. Genellikle meyveli yemeyi seviyorlarmış ama beni kırmadılar ve bu sefer çikolatalı denemek istediler. Elimde bulunan tarife bir kaç değişiklik yaparak güzel hafif bir tat elde ettim. Dilerim seversiniz. 

Malzemeler
  • 300 gram yulaflı bisküvi
  • 10 gram şeker
  • 60 gram tereyağı
Dolgusu İçin
  • 750 gram krem peynir
  • 150 gram şeker
  • 35 gram krema (labne kullandım)
  • Vanilya
  • 2 portakal kabuğu rendesi
  • 5 yumurta
Üzeri İçin
  • 120 gram krema 
  • 160 gram bitter çikolata
  • 5 gram vanilya özütü
Hazırlanışı
  1. Tabanı için tereyağını eritin, bisküvileri rondodan geçirin.
  2. Bütün malzemeleri geniş bir kasede karıştırıp kelepçeli bir kalıbın alt tabanına ve kenarlarına bastırarak yayın. 
  3. 180 derece fırında 10 dakika pişirin. Daha sonra fırından alıp soğumaya bırakın. 
  4. İç dolgusunu hazırlamak için, krem peyniri kremamsı pürüzsüz bir dokuda olana kadar çırpın.
  5. Şeker, portakal rendesi, vanilya ve kremayı da ekleyip karıştırın.
  6. Yumurtaların her birini teker teker ekleyip iyice karıştırdığıdan emin olduğunuzda bir sonrakini ekleyip karıştırmaya devam edin. 
  7. Hazırladığınız tabanın üzerine dökün. Kalıbın etrafını alüminyum folyo ile sarığ kalıbın içine gireceği daha büyükçe bir kaba oturtup, kalıbı suyla doldurun.
  8. 170 derece fırında 40 dakika pişirin. Fırını kapatığ içerisinde soğumaya bırakın.
  9. Soğuyan cheesecake'i alıp buzdolabında en az 4-5 saat bekletin.
  10. Çikolatayı benmari usulü eritin. Krema ve vanilyayı da içine ekleyip karıştırın. Oda sıcaklığına geldiğinde cheesecake'in üzerine dökün. 


Hiç yorum yok: