Bu Blogda Ara

25 Ekim 2015

Helvalı Çikolata Tatlısı


  Bitter tadında lezzetli bir günden herkese merhabalar,

  Ne kadar uzun bir başlangıç oldu dimi? :) Bugün böyle hissettim çünkü. Bitter çikolata tadında ama lezzetli bir gün oldu benim için. Yeni başlangıçlar, heyecanlar, korkular... Her duygudan azar azar tattım. Tatmaya da devam edeceğim anlaşılan. Vücudum hiç hissetmediğim duygularla karşılaşınca değişik tepkiler vermeye başladı. Buna etken olan şeylerden biri de; güne gülümseme ile başlamak. Her güne derin bir nefes ve gülümseme ile başlamınızı öneririm. Değişikliğe şaşıracaksınız. Her gün müüüü? dediğinizi duyar gibiyim. Tamam her gün olmasa da haftada bir iki gün bunu yapabilirsiniz dimi ama canımmm :)))

  Duygu karışıklığı yaşadığım günümün sonunda yemek davetine elim boş gitmek istemedim. Yemek balık olunca helva yapmak şart oldu. Tariflerimi karıştırırken değişik bir helva tarifi buldum. Tarifi içerisinde yaptığım değişiklik; biraz daha az yağ, yüksek kakao oranı olan bitter çikolata seçimi ve fındık. Orjinal tarifini yazıyorum. Dilerim beğenirsiniz.

  Afiyet olsun. <3

  Malzemeler
  Helva
  • 2 su bardağı un
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı pekmez
  • 1 su bardağı tereyağ
  • Yarım su bardağı badem içi
  • Yarım su bardağı fıstık içi
  Helva üzerine
  • 1 su bardağı rendelemiş çikolata
  • 1 çorba kaşığı teretağı
  • 4 çorba kaşığı krema
  • Fıstık içi 
  Hazırlanışı
  1. Süt ve toz şekeri bir taşım kaynatın. Pekmezi ekleyip karıştırın.
  2. Ayrı bir tencereye tereyağını koyun ve unu pembeleşene kadar kavurun. Yavaşça sütlü şerbeti üzerine dökün ve iyice yedirin.
  3. Şerbetini tamamen çekince kuru yemişleri ekleyin ve karıştırın.
  4. Karışımı streç serilmiş bir tepsiye yerleştirin. Üzerine çikolata sosunu dökün ve fıstık serpin. Dilimleyerek servis yapın.
  Sos Hazırlanışı
  1. Çikolatayı cam bir kaseye koyun.
  2. Kaseyi su dolu tencereye oturtun ve kısık ateşte çikolata eriyene kadar bekleyin.
  3. Krema ve tereyağını ekleyip iyice karıştırın.


Hiç yorum yok: