Bu Blogda Ara

17 Aralık 2015

Köstebek Pasta & İyiki Doğdun Yiğit


   Herkese merhabalar,

   Benim için çok önemli bir gündü 8 Aralık günü. Bana güvenmeyi, inanmayı, iyi kalpli bir insan olmayı en önemlisi de sabırlı olmayı öğreten Yigitcigimin dogdugu günü 8 Aralik. 

   Güzel bir sürpriz yaparak doğumgününü mutlu geçirmesini sağladık. İş pastaya gelince beklentiler yüksekti :) Sade ama güzel pasta yapmak istedim. Yiğitçik kek ve süt sevdiği için tam ona göre birşey buldum; Köstebek Pasta. Ayrıca uzun zamandır yapmak istiyordum. Üstünde ki bombeyi takıntı haline getirdiğim için muhallebiyi fazla fazla ve katı yaptım. Bir dahakisine biraz daha seker koyabilirim diye düşünürken yiyenler ikinci tabağı isteyince mutlu oldum. İlk deneme ve güzel sonuç. En sevdiğimden :) İçerik değişmesine rağmen tarife sadık kaldığım için sizlerle  paylaşıyorum. İnternetten görüntülü olarak da izleyebilirsiniz. 

   Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 1 Su Bardağı Şeker
  • 1 Su Bardağı Süt
  • 1 Su Bardağı Sıvı Yağ
  • 3 Yemek Kaşığı Kakao
  • 2 Su Bardağı Un
  • Kabartma Tozu
   Muhallebi için
  • 5 Su Bardağı Süt
  • 1/2 Su Bardağı Şeker
  • 1 Su Bardağı Un
  • 1 Yemek Kaşığı Nişasta
  • 1 Yemek Kaşığı Tereyağı (koymadım)
  • 1 Paket Vanilya
   İçine
  • 5-6 Muz
  • 4-5 Yemek Kaşığı Damla Çikolata
   Hazırlanışı
  1. Kek için yumurta ve şekerleri güzelce çırpın. 
  2. Un ve kakao hariç diğer malzemeleri koyup azıcık karıştırın.
  3. En son un, kakao, kabartma tozunu koyarak mikserin düşük ayarında çırpın.
  4. Muhallebi için bir tencereye bütün malzemeleri koyarak, pişirin.
  5. Pişen keki soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra bir bıçak yardımı ile üstünü kesip, içini oyun. 
  6. Oyduğunuz kekin içerisinde muzları koyun. Üzerine muhallebiyi koyarak bombe şeklini verin.
  7. Üzerine ise oyduğunuz kekin kırıntılarını koyun. 
   Afiyet Olsun... 

Hiç yorum yok: