Bu Blogda Ara

09 Mart 2016

Kayısılı Haşhaşlı Kek



   Herkese merhabalar, 

   Yoğun bir tempo içerisinde olduğum için yazılarımı yazamaya başladım. Bundan dolayı üzülüyorum ama diğer tarafta kendi adıma güzel şeyler yapmaya çalıştığımı düşününce içim biraz daha rahatlıyor. Fakat ne olursa olsun burası benim için başka bir dünya. Yazmak, bir şeyler paylaşmak, paylaştığım şeylerin beğenilmesi, sizlerden gelen öneriler, en önemlisi de geri bildirim. Her türlü geri bildirime açık birisi olarak :) bunun sayesinde yetiştiğim, daha iyi olduğumu düşünüyorum.
   
   Gelelim neden yazamadığıma. İşimin birinci döneminde biraz daha rahattım fakat ikinci dönem ile hazırlıklar başladı. Benim için şuanki heyecanım; okuma bayramı. Sevgili birinci sınıflarım için piyes hazırlıklarına başladım. Onlarla çalışmak hem kolay hem zor. Zor çünkü okuma provaları sırasında daha yeni okumaya başladıkları için provalar uzun sürüyor :) kolay çünkü ilk defa yaşadıkları için hevesli ve istekliler. 3 gün içerisinde ezber yapan öğrencilerim var  <3 Durum böyle olunca bende istekli oluyorum. 
   
   Bunun dışında Yeditepe Üniversitesi Yüksek Lisans'a başladım. Derslerim 4 gün boyunca akşam olduğu için geldiğimde yarın ki hazırlıkları yaptıktan sonra uyuyorum. Bu işlerin içerisinde birde Pazar dans provalarım var. 12.00-16.00 arası yoğun olarak çalışıyoruz (bu saat şuanlık :) bir ay sonra daha geç olacak.) Dolayısı ile malesef siparişlerime cevap veremiyorum. 

   Bir iki hafta mutfağa giremeyince mutfağımı özledim birde gelen istekleri geri çevirmekten üzüldüm. Özel günler için değil ama diğer siparişlerimi almaya başladım. Her Pazartesi günü annemin minyatür grubu için bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Buda onlardan biri; Kayısılı Kek. Orjinal tarifi veriyorum fakat tarifleri hep değiştirdiğim için onlarda benim sırrım olsun dimi ama ;))

 NOT: Dans gösterimizi izlemek isterseniz; Kalkdon Dans'ı araştırabilirsiniz. 15 Mayıs'a bekliyoruz.

   Malzemeler
  • 3 yumurta 
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 çorba kaşığı mavi haşhaş
  • 1 paket vanilya
  • 1,5 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
   Kayısılı Harç için
  • 8-10 kuru kayısı
  • Yarım su bardağı şeker
   Hazırlanışı
  1. Kayısıları yarım ay şeklinde doğrayıp şekerle beraber tavada soteleyelim.
  2. Bir kenarda soğumaya bırakalım.
  3. Kek hamurunu hazırlayıp kayısılarla karıştıralım. 
  4. Yağlanmış bir kek kalıbına döküp ısıtılmış 180 derece fırında pişirelim. 
Afiyet olsun


Hiç yorum yok: