Bu Blogda Ara

06 Nisan 2016

Haftanın Alıştımalık Muffini


   Herkese merhabalar,

  Havalar bir iyi bir kötü. Hal böyle olunca hastalık, halsizlik kaçınılmaz. Bunun için yapılabilecek ne güzel şeylerden biri; bağışıklık sistemimizi korumak. Bol bol su ve bitki çayları içmek, meyve ve sebze yemek, spor yapmak...

  Diyetisyen Özlem Sert'in söylediklerine bir göz atalım
  • "Bahar ayında uygulanacak en ideal beslenme şekli Akdeniz tarzı beslenmedir. Her öğünde mevsim sebzeleri salata yada yemek olarak tüketilmelidir. Ara öğünlerde de yine mevsim meyveleri tercih edilmelidir. Haftada bir kez kırmızı et, en az iki kez balık, iki kez kurubaklagiller, iki kez yumurta ve hergün iki kase kadar yoğurt, yarım avuç kadar fındık, badem tüketmeliyiz. 
  • "Havaların ısınması ile vücut yüzey ısımızın artmasıyla ve sıvı tüketimine de ihtiyacımız artacaktır, bu nedenle günde en az 1.5 lt su içilmelidir.
  • Hem hormonlar hem de hava değişimleri vücutta su tutulmasına neden olabilir. Ödemde yorgunluk nedenlerinde biridir. Bu nedenle yemekler az tuzlu tüketilmelidir.Uyku problemi yaşamamak için yatmadan önce ılık bir duş almak, aynı saatlerde yatmaya dikkat etmek gerekir.Fiziksel aktivite kişiyi hem rahatlatır hemde metabolizmayı hızlandırır, özellikle yüzme bahar yorgunluğunun giderilmesinde etkilidir.
O zaman ne yapıyoruz kendimize iyi bakıyoruz :)

  Haftanın ortasında enerjinin düşmemesi için ara öğünlerime bazen meyve bazen sağlıklı atıştırmalık koyuyorum. Bu aralar evde kendi kendime bazı denemeler yapıyorum. Sizinle de paylaşmak istedim. Hem sağlıklı hem lezzetli. İçeriğini istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Malzemeler
  • 2 yumurta
  • 1 bardak yağsız süt veya yoğurt
  • 1/2 bardak pekmez
  • Kabartma tozu
  • Ceviz 
  • 1 veya 2 tane muz
  • 1 - 2 bardak buğday unu
Yapılışı
  1. Malzemeler sırası ile karıştırıldıktan sonra ister küçük muffin kaplarına ister büyük kek kalıbına alarak 180 derece de pişirin.
 Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: