Bu Blogda Ara

08 Ağustos 2016

Çeşnili Bisküvi



  Herkese merhabalar,

  Pazar kahvaltısı şüphesiz Türk haklı için çok önemli bir yerde. Aslında kahvaltının kendisi zaten başlı başına önem teşkil ediyor ama malesef hergün düzenli olarak kahvaltı yapamıyoruz. (Unutulmamalıdır ki kahvaltı günün en önemli öğünü, lütfen atlamayın. ) Cumartesi günleri çalışan insanlar olduğu için de bir Pazar günümüz var onu da güzel geçirelim diye ayrı bir önem veriyoruz Pazar kahvaltılarına. Bizim evde durum malum; yumurtalar yapılır, reçeller yenir, ekmekler kızartılır, simitler kesilir.. Sabaha ne kadar kaldı yahu ? Acıktım :)

  Bir Pazar günü rastladım size ve gelmek istedim kahvaltıyaaaa.. diyerekten Pazar kahvaltısına davet edildim sevgili Vahide teyzeciğim tarafından. Eeee Ceren gelirse eli boş gelmez bence diye düşünenler olur diye ''En iyi mutfağa bir ziyarete gidiyim'' dedim ve resimdeki çörek otlu cicileri yaptım.  Pazar kahvaltısı için tavsiye edeceğim bir tarif...

  Malzemeler

  • 150 gram un
  • 2 tatlı kaşığı köri (başka bir baharat da konulabilir. Köri sevenler -misal ben- bir kaşık daha koyun.)
  • 115 gram tereyağ
  • 2 tatlı kaşığı haşhaş tohumu
  • 1 tatlı kaşığı çörek otu
  • 1 yumurta sarısı 
  • 1 yemek kaşığı kimyon tanesi
  • 3/4 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
  Hazırlanışı
  1. Un ve köriyi geniş bir kaseye eleyin. Tereyağını ilave edip parmak uçlarınızla ekmek kırıntısı haline gelene kadar yoğurun.
  2. Rendelenmiş kaşar peyniri, haşhaş tohumu ve çörek otunu ekleyerek karıştırın. Yumurta sarısını ilave edip sert bir hamur olacak şekilde yoğurun.
  3. Hamuru streç film ile sararak buzdolabında 30 dakika bekletin. 
  4. Soğuyan hamurunuzu unlu bir tezgah üzerine alarak 3 mm inceliğince açın. Şekilli bir kalıpla parçalar kesip yağlı kağıt serili fırın tepsisine aralıklı olarak dizin.
  5. Üzerine kimyon taneleri serpip 15 dakika bekletin. 
  6. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında rengi altın sarısı olana kadar yaklaşık 20 dakika pişirin. Servis yapın.
  '' Yaptığım ürünleri verdiğim tariften farklı olarak yapmaktayım. Kendime uygun olarak değiştiriyoru ve siparişlerimde kendi tariflerimi kullanmaya çalışıyorum.  Daha fazla sunum için instagram hesabımı (makbusunevi) takip edebilirsiniz. Sipariş ve bilgi almak için ise mesaj atabilirsiniz. (makbusunevi@gmail.com) Her türlü sorunuzu cevaplamaktan, siparişlerinizi almaktan memnun olurum. :)'' 



Hiç yorum yok: