Bu Blogda Ara

24 Ağustos 2016

Islak Kek

                            

  Herkese merhabalar, 

  Bugünün keki; ıslak kek. Nişanlım kekimi çok sevdiği için en az iki hafta bir yapmaya çalışıyorum. Nedense çevremdeki bir çok insan ıslak keki seviyor. İster kakaolu olsun, ister şerbetli isterse bol sütlü ama ıslak ve sütlü olan şeyin verdiği tat ayrı oluyor demekki. Eğer ıslak diyorsak benim ve sevdiklerimin favorisi; Trileçe. Kendime göre bir şekilde nasıl yaptığımı bilmeden yapıyorum. Yiyenler bir daha istiyor. Belki de severek ve bol bol sütle yaptığım içindir. Gerçekten severek yaptığım şeylerin tadı farklı oluyor. Pişmesi bile etkili bu duruma malesef.. O yüzden sevgimi katıyorum lafını söylediğimde yalan söylemiş olmuyorum :) <3

 Gelelim cevizli ıslak kakaolu kekimizeee... Bazı tariflerde hazırlanan sostan bir bardak ayrılarak yapılıyor bazen ise ayrıca bir sos yapılıyor. Her türlüsünü denedim ve denemeye devam ediyorum ama genellikle sostan birazcık ayırıp üzerine bol süt ekleyerek sıcak kekin üzerine koymayı tercih ediyorum. Ne kadar koyarsam o kadar güzel olur demeyin çünkü herşeyin fazlası zarar biliyorsunuz. 2 bardak veya en fazla 3 bardak idealdir. (2,5 ile ortada anlaşalım tamam o zaman :) 

 Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 1 bardak şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 bardak sıvıyağ
  • 1 paket kakao
  • Kabartma tozu
  • 1,5 - 2 bardak un
  Sosu
  • 2 bardak süt
  • 1 yemek kakao
  • 5 yemek kaşığı şeker
  Üzeri için
  • Çikolata sos
  Hazırlanışı
  1. Yumurtalarımızı kırıp şekeri attıktan sonra güzelce çırpıyoruz.
  2. Üzerine süt, yağımızı katıp birazcık daha çırpırıyoruz.
  3. Un, kabartma tozu, kakaoyu ilave ettiten sonra düşük ayarda 1-2 dakika daha çırptıktan sonra borcama döküp, ısıtılmış fırına veriyoruz.
  4. Sos için süsü ılıtıp içine kakao ve şekeri ilave edin.
  5. Üzerine tercihe göre çikolata sosunu hazırlayın. 
  Afiyet olsun...

'' Yaptığım ürünleri verdiğim tariften farklı olarak yapmaktayım. Kendime uygun olarak değiştiriyorum ve siparişlerimde kendi tariflerimi kullanmaya çalışıyorum.  Daha fazla sunum için instagram hesabımı (makbusunevi) takip edebilirsiniz. Sipariş ve bilgi almak için ise mesaj atabilirsiniz. (makbusunevi@gmail.com) Her türlü sorunuzu cevaplamaktan, siparişlerinizi almaktan memnun olurum. :)'' 



Hiç yorum yok: