Bu Blogda Ara

30 Ekim 2016

Halloween Temalı Islak Kek



   Herkese merhabalar,

  Ekim ayının sonuna ne zaman geldik hiç farkında değilim. Bir yandan yeni işim alışma çabaları bir yandan düğün araştırmaları bir yandan dans bir yandan da siparişler...Adapte olmaya başlarken galiba yıl sonu gelmş olacak ki bu daha iyi çünkü yeni yılı yepyeni bir Ceren ile karşılamış olurum. İnşallah :))

  Gel gelelim bugünün temasına; Halloween. Biliyorum bizim kültürümüzde var olmayan bir şey ama bir çok insan benim gibi sadece eğlenceli olduğu için kutluyordur. Kutlamak değil sadece bir eğlence :) Bugün için ''Islak Kek'' pişirdim. Google ıslak kek için birçok birbirine benzer tarif sunacaktır size ki benim yazacağım da değişik değil ama beni takip eden, elinin altında bulundurmak isteyen veya ''Aaaa ne zamandır yapmıyordum hadi yapayım?'' diyebilecek olanlar için yazmak istiyorum. Kesinlikle tavsiye ederim.

Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 2 bardak şeker
  • 2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 2 su bardağı un
  • 25 gr kakao
  • Kabartma tozu
  • Vanilya
  • Ceviz (yarım bardak kadar)
  • Hindistan Cevizi (üzeri için)
 Yapılışı
  1. Yumurtaları şekerle güzelce çırpıyoruz.
  2. İçine sütü, sıvıyağını ve kakaoyu koyarak çırpmaya devam ediyoruz.
  3. Karışımdan bir bardak kadar ayırıyoruz.
  4. Kalan karışıma unu, kabartma tozunu, vanilyayı koyup karıştırıyoruz.
  5. Karışımı kek kalıbımıza yayıp, üzerine veya içine rondodan geçmiş cevizleri koyuyoruz.
  6. 180 derecelik önceden ısıtılmış fırınımıza veriyoruz.
  7. Pişen keki önce dilimlere ayırıyoruz sonra üzerine ayırdığımız karışımı ve ilave olarak (isteğe göre) 1 bardak sütümüzü döküyoruz.
Afiyet olsun. :)

Hiç yorum yok: