Bu Blogda Ara

09 Ocak 2017

Brownie Kurabiyeleri


  Herkese merhabalar,

  Dışarıda güzel güzel kar yağmakta iken mutfak beni çağırdı ansızın. Bu teklife hayır demek olmazdı hiç şüphesiz. Bende girdim mutfağa, pişirdim kurabiyelerimi. Sonra aldım kahvemi, kurabiyemi biraz kitap okudum, biraz düşündüm, biraz çalıştım. Aklımdan sokak kalan insanlar ve hayvanlar geldi. Onları unutmamalı, unutturmamalıyız. Bu düşüncelerden sonra babamla birlikte sokak köpeğimiz Tofi'ye bakmaya gittik. Durumu gayet iyiydi. Nerden geldim ben şimdi buraya :D 

  Gel gelelim mutfağa girmem ile ne yaptığıma...Yaptığım kurabiyenin ismi; Browni Kurabiyeler. Brownie olan herşey güzel olmalı değil mi ama ? Brownie, brownie tabanlı cheesecake, brownie kurabiye... :D Her şey olabilir yeter ki başında ''Brownie'' olsun. İsterdeniz deneyebileceğiniz güzel, lezzetli bir kurabiye. Afiyet olsun..

Malzemeler
  • 1/2 bardak yağ
  • 115 gram çikolata
  • 1 bardak beyaz veya kahverengi şeker
  • 2 yumurta 
  • 1/2 çay kaşığı tuz 
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 1/2 bardak (45 gram) kakao
  • 1 bardak un
  • 2/3 damla çikolata

Hazırlanışı
  1. Yağ ve çikolatayı güzelce eritiyoruz.
  2. Yumurtaları birer birer eriyen yağ ve çikolata karışımımıza atıyoruz.
  3. Karbonat, tuz, unu koyup karıştırıyoruz.
  4. En son damla çikolatasını koyup 30 dakika buzdolabında bekletiyoruz.
  5. Sertleşen kurabiye hamurundan kaşık yardımı ile parçalar alarak tepsimize koyup, fırınlıyoruz.
  6. 175 derecede, ortalama 12-20 dakika arasında pişirmek yeterlidir.


Hiç yorum yok: