Bu Blogda Ara

17 Mart 2017

Damla Çikolatalı Kurabiye


   Herkese merhabalar,

  Evimden, mutfağımdan hiç damla çikolata eksik olmuyor. :) Herşeye sürekli kullanmaya çalışıyorum. Damla çikolata yok ise kakao. İlla kullanacağım. Çünkü çikolatanın olduğu herşey daha bir lezzetli oluyor. Hele bir de çocuklara yapacaksam kesinlikle kullanmalıyım. Çikolata kullanında şekeri ve yağı da azaltabiliyorum. Çünkü çikolata tadı diğer tadların bir tık önüne geçerek eksikleri kapatabiliyor.
,
   Çikolata demişken diğer bir eksik olmayanımız; damla çikolatalı kurabiye. Garanti bir lezzet. Tabi doğru yapabilirsen. Damla çikolatalı kurabiye yapımı için bir çok teknik var. Bazısı tereyağı ile şekeri çırpar bazısı tereyağını eriterek çırpar. Emin olun her teknik sonucunda ayrı bir kıvam elde ediliyor. Ben genellikle hafif eriterek ve spatula ile yapmaya çalışırım.



   Bugün damla çikolata kurabiyelerim İskenderun yolunda. Orada yaşayan minik yeğenlerim için vazgeçilmez kurabiyelerimden yaptım. Beğendiklerini bana gönderdikleri fotorağraftan anladım. (Çikolatalı bir ağız ve büyük bir gülümseme.) Onlar mutlu ise ben daha mutluyum. 


  Gel gelelim tarfimize. Klasik bir tarif vereceğim. Her defasında başka bir teknikle yapıyorum. Zamanla diğerlerini de paylaşmaya çalışırım.

 Afiyet olsun.

  Malzemeler
  • 3/4 bardak beyaz şeker
  • 3/4 bardak kahverengi şeker
  • 1 bardak yağ
  • 1 yumurta
  • 2 1/4 bardak un
  • 2 bardak damla çikolata
  • Vanilya
  • 1 çay kaşığı karbonat
  Yapılışı
  1. Şeker, yağ, vanilya, yumurta karıştırın.
  2. Kuruları bir arada karıştrın.
  3. Kurabiye hamuruğunu çok yoğurmadan şekil verin. Tepsiye dizerek 10-15 dakika pişirin.


Hiç yorum yok: