Bu Blogda Ara

17 Nisan 2017

Yoğurtlu Muzlu Kek


   Herkese merhabalar,

   Bugün mutfağa girmek benim için gerçekten çok anlamlıydı çünkü miniklerimin için bir şey yapacaktım. Günler öncesinde bir telefon aldım. Telefonda bir proje için eğitmen olup olamacağımı sordular. Görüşmeye gittiğimde o kadar içten bir müdürle ile görüştüm ki. Bir yandan okul bir yandan dans bir yandan üniversite... Ama o çocuklarla karşılaşınca her şey değişti. İnşallah daha güzel olucak.

                                 

   Öğrencilerin dağılması 14:30 olunca çocuklar açıkıyorlar ve bir şeyler yemek istiyorlar. Anneciklerinin hazırladıkları şeyleri yemelerinin dışında da bir şeyler istedikleri için dayanamadım ve kek yaptım. Her hafta da yapacağım. O kadar sevdiler ve yediler ki.. Severek yapacağım. Yedirmeyi seviyorum ama ilk defa bu kadar hoşuma gitti. Kek hem muzlu hem kakaolu. Kesinlikle denemenizi öneririm. 

                              

  Malzemeler
  • 1 bardak un
  • 1 ymk nişasta
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 1/3 bardak sütlü damla çikolata
  • 1/2 bardak bitter damla çikolata 
  • 4 ymk kakao
  • 1 yumurta
  • 1/2 bardak yoğurt
  • 1/4 bardak yağ
  • 1 tatlı kaşığı vanilya
  • 1/2 bardak kahverengi şeker
  • 2-3 muz
  Hazırlanışı
  1. Bir kapta un, nişasta, karbonat, tuz, kakao, iki damla çikolata koy karıştırın.
  2. Kararmış muzları ezin.
  3. Başka bir kapta yumurta ve yoğurt karıştırın. Yağ, vanilya, şeker ve muzu ekleyin.
  4. Kuru ile sıvıları karıştırın. (Çok karıştırmayın.)
  5. İster muffin kaplarına ister kek kalıbına hamuru boşaltın. 
  6. 180 derecelik fırında pişirin.
Not: 
* Buzdolabında kapalı kapta 3 gün ve daha fazla gün saklayabilirsiniz.
* Yemeden önce mikrodalga da ısıtabilirsiniz.


Hiç yorum yok: