Bu Blogda Ara

08 Nisan 2017

Yulaflı Muzlu Kek


    Herkese merhabalar,

   Haftasonu güzel bir gün olacak diye düşünerek dışarıya çıkanlardanım. Hava mis, güneş kavurmadan yakıyor, hafif esintili... Derken yağmur başlayınca kendime kapalı bir yer aradım ama sonra yağan yağmur o kadar güzel gözüktü ki ıslansam bile yürümeye, temiz havayı alarak hafta içerisinde yaşadığım yorgunluğu biraz olsun azaltmaya çalıştım. Ne zaman gelecek bu yaz ? deyip duramamak en iyisi çünkü o yaz gelince de bu sefer ''Ay çok sıcak'' demeye başlıyoruz. En azından ben diyorum. :)  Neyse efendim gelelim yazımızın nedenine...

         
                         

   Malum yaz geliyor diye diyetler başlıyor, spor salonları dolup taşıyor, yenilen yiyecekler azalmaya başlıyor...Ben böyle şeyleri seven insanlardan değilim. Yaz geliyor diye ne yiyeceğimiz azaltırım ne spora giderim. Sadece kendim için, mutlu olduğum için, sağlığım için az yiyip çok hareket edenlerim. Dolayısı ile yulaf, az yağlı süt, pekmez gibi yiyecekler hayatım içinde uzun zamandan beri var. Dilara Koçak sever olarak onun tariflerini uygulamayı çok seviyorum. Bu da onlardan biri. İçeriğinde kullandığı hurma yerine pekmez koyarak yaptım. Bir değişiklik olacağını sanmıyorum ama hurma ile de denemek istiyorum en kısa zamanda. Size de tavsiye ederim.

                           
Hafif, lezzetli, sağlıklı bu küçük muffinleri denemenizi öneririm. İster ara öğünde ister spor öncesi veya sonrası... 

Yulaflı Muzlu Kek

Toplamda 15 porsiyon.
Bir tane muffin 75 kalor.

Malzemeler
  • 3 adet yumuşamış muz
  • 2 su bardağı yulaf ezmesi
  • 2 yumurta
  • Kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı pekmez
  • 6 - 7 adet hurma (püre halinde)
Yapılışı
  1. Yumurtalar çırpılır. 
  2. Diğer malzemeler sırası ile konularak muffin kaplarına paylaştırılır.
  3. Fırında 180 derecede üstleri kızarana kadar pişirilir.
Afiyet olsun.. :)




Hiç yorum yok: