Bu Blogda Ara

14 Mayıs 2017

Pazar'ın Teması: Anne



   Herkese merhabalar,

   Ara ara yazabiliyor olsamda bundan sonrası için daha fazla blog yazmak istiyorum. Bir yandan iş bir yandan dans bir yandan okul olunca mutfak işlerim geri plana kalsada oraya girmek bana huzur veriyor. Dolayısı ile Haziran'dan sonra hayatımda düğün ve mutfak olacak inşallah. :)

   Gelelelim bugünün önemine... Anneler Günü. Anne kavramı apayrı bir kavram. Baba da çok önemli ama annelik daha farklı bir duygu gibi sanki. Anne ile çocuk arasında ilişki anne karnından başlıyor ve ne olursa olsun çocuğa karşı o his hep devam ediyor... Sanırım yani :D D Evet annelik çok önemli fakat annelik denilen şey sadece bir kadının çocuğuna bakması değil bana göre. Bir erkek, bir kadından daha iyi bir anne olabilir veya yabancı dediğimiz bir kişi bile doğuran anneden daha iyi annelik yapabilir. Evlatlık alan aileler buna en güzel örnek değil mi ama ? :)
   
                                

   Bizim meşhur Pazar kahvaltılarımıza bir tema eklendi; Anneler Günü. Sevgili anneciğim anneler gününü kutlamayı sevmiyor ve bana göre haklı sebepleri var. Bugün maksat beraber olabilmek, lezzetli şeyler yerken huzurlu sohbetler yapabilmekti. Karşı komşumuz, anneannem ve nişanlım soframıza zevk katarak sevimli, cici kahvaltı yaptık. 

                                
                                       

      Pazar soframız için kolay ama bir o kadar lezzetli bir şeyler yapmak istedim. Tuzlu veya tatlı yapmak yerine ekmek en güzel tercihlerden biri olacağını düşünerek ekmek kitabımı karıştırmaya başladım. Fırına atıp pişmesini bekleme sürem olmadığı ve aile üyelerim sevdiği için bazlama yapmak istedim. Evde beyaz un olmadığı için kepekli un ile yapmak durumda kaldım. İyi ki de öyle yapmışım. Hafif ve güzel oldu. Sizlere de tavsiye ederim...

                                    

   Gelelim bazlamızın tarifne belirli bir tarifim olmasına rağmen göz kararı yapmak durumunda kaldım. Yukarıda da bahsettiğim gibi yapması kolay bir tarif.
  • Şeker (1 kaşık) ve mayayı (1 paket) süt (1 bardak) içerisinde eritin.
  • Diğer tarafta un ve tuzu karıştırın. 
  • Sütü un içerisine ekleyerek yoğurmaya başlayın. Alana kadar un ilave edebilirsiniz.
  • Mayalanmaya bırakın.
  • Hamurunuzdan küçük toplar alarak oklava ile açın. Tavada kızartın.
Afiyet olsun..
Sofranızdan huzur eksik olmasın...
Gerçek bir anne gibi davranan herkesin anneler günü kutlu olsun..



Hiç yorum yok: